Skip to content Skip to footer

Montessori

Maria Montessori

Maria Montessori (1870-1952) je bila italijanska zdravnica, pedagoginja, feministka, dobrodelnica in avtorica tako imenovane Montessori pedagogike, ki je plod njenega dolgoletnega opazovanja, raziskovanja in spremljanja otrokovega razvoja. Ob tem je izdelala vrsto razvojnega materiala ter spoznala, da lahko otrok razvija vse notranje potenciale le v zanj dobro pripravljenem okolju, ki mu omogoča zbranost, samostojnost, svobodno izbiro dejavnosti in red.

Metoda

Čeprav smo po naravi taki, da bi otroku pri delu radi pomagali, nas filozofija Marie Montessori uči, naj mu nikoli ne nudimo več pomoči, kot je neobhodno potrebna. Namreč vaja okrepi katerokoli razvijajočo se sposobnost. Samo tisto, kar otrok počne sam, ga pelje k neodvisnosti.

»Srkajoči um« je poimenovala sposobnost otroka, s katero z lahkoto, kakor goba, vpija iz okolice. Zato je zelo pomembno, da mu to srkanje omogočimo. Večkrat je prepreka naše pohištvo, ki otroku onemogoči sodelovanje pri družinskih opravilih. Zato je pomagalček kot nalašč odličen pripomoček, ki olajša oziroma omogoči sodelovanje otroka pri le teh.  

Občutljiva obdobja so čas v razvoju otroka, ko je še posebej dojemljiv za določene dražljaje iz okolja. Ne smemo pa pozabiti, da se razum razvija preko gibanja, saj sta inteligenca in gibanje močno povezana. V ta namen je Piklerjev trikotnik kot nalašč za to – Emma Pikler, madžarska pediatrinja. Otrokov motorični razvoj naj se razvija čim bolj naravno, v naravnem tempu, brez motenj.

Z našimi izdelki spodbujamo samostojnost pri otroku že od samega začetka, kar v otrocih zbuja motiviranost za delo, odločnost in samozavest v svoje zmogljivosti.

Današnji svet zahteva osebe, ki so samostojne in neodvisne, osebe, ki poznajo in spoštujejo sebe in druge ter imajo sposobnost empatije. To pridobimo, če imamo veselje do učenja, navdušenje za raziskovanje, čudenje in druge spretnosti potrebne za uspešno življenje.